Najprostszy przewodnik po reklamach na Facebooku w 2022 roku: szablony, profesjonalne porady i pomysły

Opublikowany: 2022-08-06

Możesz mieć idealną strategię SEO , mediów społecznościowych i e- mail marketingu , ale jeśli nie inwestujesz w reklamy na Facebooku dla swojej firmy, zostawiasz pieniądze na stole. Miliardy ludzi korzystają z platformy każdego dnia, a tworzenie dla nich dostosowanych treści jest jednym z najlepszych sposobów, aby skłonić ich do mówienia o Twojej firmie i kupowania od Ciebie produktów. Ponadto Facebook ma solidną analitykę , która zapewnia dogłębny wgląd w to, co działa, a co nie, dzięki czemu możesz modyfikować swoje kampanie i powielać to, co działa, aby zwiększyć swoje zyski.

Jednak rozpoczęcie korzystania z Facebooka nie jest łatwe, dlatego stworzyliśmy obszerny przewodnik, który pomoże Ci zrozumieć wszystko, od reklamowania się na Facebooku po tworzenie reklam na Facebooku w mniej niż 10 minut za pomocą edytora wideo InVideo na Facebooku .

Oto, co omówiono w tym artykule:

- Jak uruchomić reklamy na Facebooku dla swojej firmy
- Najważniejsze wskazówki dotyczące uruchamiania reklam na Facebooku
- Najlepsze pomysły na reklamy na Facebooku
- Jak tworzyć reklamy na Facebooku w ciągu kilku minut za pomocą InVideo
- Zawijanie

Zacznijmy od nauczenia się, jak wyświetlać reklamy na Facebooku dla Twojej firmy.

Jak uruchomić reklamy na Facebooku dla swojej firmy

Reklamy na Facebooku to zdecydowanie jeden z najtańszych i najskuteczniejszych sposobów na reklamę Twojej firmy. Aby w pełni wykorzystać te reklamy i zwiększyć sprzedaż, musisz nauczyć się korzystać z reklam na Facebooku, wykonując poniższe czynności.

Krok 1: Wybierz cel

Cel reklamy to cel marketingowy lub działanie, które użytkownicy mają wykonać, gdy zobaczą Twoją reklamę. Dlatego bardzo ważne jest, aby wybrać właściwy, aby przekazać odpowiedni komunikat i głos marki odbiorcom. Oto trzy cele, na których opiera się większość reklam:

#1 – Świadomość

Jeśli chcesz, aby Twoi odbiorcy dowiedzieli się więcej o Twojej firmie i jak możesz dodać wartość do ich życia, Twoim celem marketingowym jest zwiększenie świadomości marki. To reklama na początku ścieżki, w której docierasz do wszystkich zainteresowanych kategorią Twojej działalności.

Na przykład, jeśli uruchamiasz swoją przyjazną dla ziemi firmę kosmetyczną, korzystając z celu świadomości, możesz tworzyć kampanie reklamowe, które będą prezentować Twoje produkty i ich unikalne cechy – takie jak w 100% wegańskie, przyjazne dla ziemi produkty z opakowaniami zero waste.

Filmy to jedna z najskuteczniejszych form reklamy w budowaniu świadomości marki. W rzeczywistości filmy pomogły markom zwiększyć ich świadomość o 54% i uzyskać o 66% więcej kwalifikowanych leadów , ponieważ komunikują, co robi Twój produkt lub usługa, w angażujący i niezapomniany sposób. Jeśli chcesz tworzyć wciągające filmy, aby szerzyć wiedzę o swojej firmie, edytor wideo online InVideo jest najlepszym rozwiązaniem. Udostępnia liczne szablony i wiele innych funkcji, które pomogą Ci stworzyć wspaniałe filmy w mniej niż 10 minut.

Cel na FB - Świadomość

#2 - Rozważanie

Jeśli chcesz, aby Twoi odbiorcy wykonali kolejny krok i wchodzili w interakcję z Twoją firmą, wyszukując więcej informacji i angażując się w Twoją stronę internetową, aplikację lub komunikator – Twoim celem marketingowym jest zachęcenie odbiorców do rozważenia zainwestowania swojego czasu biznes.

Jest to reklama w środku ścieżki, w której zawężasz grupę docelową do osób, które będą z Tobą wchodzić w interakcję i kontaktować się z Tobą.

Na przykład, jeśli chcesz, aby Twoi odbiorcy dowiedzieli się więcej o Twoich przyjaznych dla ziemi kosmetykach – o tym, jak są wytwarzane, jaka jest historia marki, jaką gamę produktów oferujesz itp., możesz utworzyć kampanie reklamowe, które przyciągną docelowych odbiorców do Twojej i zachęcić ich do zapoznania się z nimi.

Cel na FB – Rozważanie 

#3 – Konwersja

Jeśli zainteresowani odbiorcy zaangażowali się w Twoją firmę i okazali zainteresowanie oferowaną przez Ciebie wartością, Twój następny cel marketingowy powinien zachęcić ich do zakupu lub korzystania z Twojego produktu. To jest dół reklamy na ścieżce, w której kampania jest skierowana na konwersję.

Na przykład zaprezentowanie najlepszych produktów i rozdanie kuponu rabatowego lub oferty na pierwsze zakupy zachęci klientów do zakupu Twojego produktu.

Cel na FB - Konwersja

Krok 2: Wybierz swoich odbiorców

Rodzaj osób, na które kierujesz reklamę, nazywa się grupą docelową. W zależności od celów, które omówiliśmy powyżej, publiczność dzieli się na następujące trzy grupy:

1. Podstawowa publiczność

Jeśli nigdy wcześniej nie wyświetlałeś reklam swojej firmy, zaczniesz od swoich głównych odbiorców. Tego typu publiczność można stworzyć korzystając z kryteriów podanych w poniższej tabeli.

Podstawowa grupa odbiorców

2. Niestandardowi odbiorcy

Niestandardowi odbiorcy pozwalają dotrzeć do klientów, którzy już wykazali zainteresowanie Twoją firmą. Mogą to być osoby, które odwiedziły Twoją witrynę lub korzystały z Twojej aplikacji. Poniższa tabela szczegółowo wyjaśnia różne typy niestandardowych odbiorców.

Listy kontaktów

Połącz się z klientami i kontaktami na Facebooku za pomocą list e-mailowych lub informacji w Twoim CRM

Odwiedzający witrynę

Użyj Facebook Pixel, aby skonfigurować niestandardową grupę odbiorców odwiedzających Twoją witrynę

Użytkownicy aplikacji

Użyj pakietu Facebook SDK, aby tworzyć trafne reklamy, które zachęcają użytkowników do podejmowania działań w aplikacji, takich jak oglądanie produktu lub dokonywanie zakupów

3. Podobna publiczność

Lookalike audience to grupa osób podobnych do Twoich obecnych klientów. Możesz dać Facebookowi źródłową grupę odbiorców składającą się z 1000-5000 osób, którą może wykorzystać, aby dotrzeć do osób o podobnych zainteresowaniach. Wybierając podobną grupę odbiorców, możesz również ustawić zakres procentowy, aby określić, jak podobni będą Twoi nowi odbiorcy do grupy docelowej, w zależności od celów biznesowych. Mniejszy zakres skutkuje wąskim gronem odbiorców, podczas gdy większy odsetek skutkuje szerszym gronem odbiorców.

Krok 3: Zdecyduj, gdzie chcesz wyświetlać reklamy

W oparciu o swój cel możesz wyświetlać reklamy na wielu platformach, takich jak Facebook, Instagram i Messenger. Oto najpopularniejsze miejsca docelowe reklam, które oferuje Facebook.

#1 – Kanał na Facebooku

Reklamy na kanałach pojawiają się, gdy użytkownicy przewijają swoje kanały odbiorcze, komputerowe lub mobilne. Oto tabela, która lepiej wyjaśnia to pozycjonowanie.

Rodzaje reklam

Pojawiają się, gdy ludzie uzyskują dostęp

Kanał wiadomości na Facebooku

Facebook przez przeglądarkę stacjonarną lub mobilną.

Kanał na Instagramie

Instagram na urządzeniach mobilnych i urządzeniach

Rynek na Facebooku

Marketplace na stronie głównej lub w aplikacji

Kanały wideo na Facebooku

Filmy organiczne na Facebook Watch i Facebook Newsfeed

Prawa kolumna Facebooka

Facebook na swoim komputerze

Przeglądaj Instagram

Zdjęcie lub film podczas przeglądania Instagram Explore

Sklep na Instagramie

Zakładka Sklep na Instagramie

Skrzynka odbiorcza Messengera

Główna zakładka Messengera

Kanały na Facebooku i Instagramie

#2 - Historie

Pionowa reklama pełnoekranowa pojawia się, gdy ludzie otwierają swoje historie na Facebooku, Messengerze lub Instagramie.

pełnoekranowa reklama pionowa na Facebooku, Messengerze lub Instagramie.

Reklamy wideo narracyjne zaczęły pojawiać się na platformie, ponieważ są bardziej angażujące, tworzą więź z odbiorcami i pomagają uzyskać więcej konwersji w porównaniu z innymi formatami reklam, które nie są reklamami wideo. Reklamę w formie relacji wideo można utworzyć w mniej niż 5 minut, korzystając z szablonu relacji InVideo na Facebooku .

- In-Stream: te reklamy pojawiają się przed, po lub w trakcie oglądania filmu na Facebooku lub na Instagramie.
- Reklamy w wyszukiwarce: podobnie jak reklamy Google PPC, te reklamy pojawiają się obok odpowiednich wyników z Facebooka i Marketplace.
- Sponsorowane wiadomości Messenger: Sponsorowane wiadomości umożliwiają wysyłanie rabatów, promocji i ofert do osób, które wchodzą w interakcję z Twoją firmą na Facebooku za pośrednictwem Messengera. Sprawdź tę stronę , aby dowiedzieć się więcej o sponsorowanych wiadomościach Facebooka.
- W artykułach: są to reklamy zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych, które umożliwiają wydawcom dystrybucję szybko ładujących się reklam interaktywnych do aplikacji Facebook. Podobnie jak w przypadku reklam w kanałach, możesz również wybrać umiejscowienie tych reklam w aplikacji Facebook i witrynie na komputery. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tego typu reklamie, zajrzyj na tę stronę na Facebooku.
- Aplikacje: tego typu reklamy pojawiają się w aplikacjach zewnętrznych i pomagają dotrzeć do osób, które uzyskują dostęp do aplikacji poza Facebookiem i Instagramem za pośrednictwem sieci odbiorców. Możesz wyświetlać reklamy w sieci odbiorców tylko dla kilku celów. Oto różne typy reklam w sieci odbiorców.

Rodzinny

Reklamy te są zintegrowane ze stroną internetową jako część doświadczenia użytkownika.

Transparent

Mniejsze reklamy, które pojawiają się u góry lub u dołu ekranu

Śródmiąższowy

Reklamy wyświetlane, gdy użytkownik aplikacji przechodzi między dwoma zadaniami

Reklamy wideo z nagrodą

Reklamy, które dają widzom nagrody w grach w zamian za oglądanie reklam wideo

Porada profesjonalisty : możesz tworzyć atrakcyjne reklamy wideo z nagrodami, korzystając z bogatej biblioteki szablonów , naklejek i nośników stockowych dostępnych w bibliotece InVideo.

Możesz wybrać platformę reklamową i miejsce docelowe w zależności od celu reklamy. Na przykład, jeśli Twoim celem było zwiększenie świadomości marki, użyjesz reklam w sieci odbiorców. Jeśli chodzi o miejsce docelowe, łatwiejszą opcją jest pozostawienie Facebookowi wyboru miejsca, w którym pojawi się Twoja reklama. Może to jednak prowadzić do wyższego kosztu konwersji, więc obejrzyj ten film na temat umieszczania reklam na Facebooku, aby uzyskać więcej informacji.

Krok 4: Ustaw swój budżet

Teraz, gdy już wiesz, jakie miejsca docelowe reklam na Facebooku najlepiej sprawdzają się w Twojej firmie – musisz mieć strategię budżetową, aby zapewnić sobie maksymalny zwrot z wydatków na reklamę. Oto kilka wskazówek, których możesz przestrzegać.

Wskazówka nr 1 – Przydziel swój budżet zgodnie z etapami lejka

Zastanów się, na jakim etapie lejka znajduje się publiczność i odpowiednio przydziel swój budżet. Ogólna zasada polega na tym, że przeznaczysz większy budżet na reklamy, które przyniosą konwersje. W związku z tym wydasz więcej na reklamy typu Bottom Of The Funnel (BOFU) i reklamy retargetingowe, ponieważ mają one większe szanse na uzyskanie większej liczby potencjalnych klientów i konwersji.

Wskazówka nr 2 - Zacznij od małych

Kiedy dopiero zaczynasz na Facebooku, przydziel niewielki budżet i uruchom kampanię na małą skalę, aby zobaczyć, jak działa Twoja reklama. Na przykład zacznij od niewielkiego budżetu, np. 5 USD, aby sprawdzić skuteczność kampanii i odpowiednio ją skalować.

Wskazówka #3 – Oblicz zwrot z wydatków na reklamę

Zwrot z wydatków na reklamę to kwota przychodów, które wygenerowałeś za każdą złotówkę wydaną na reklamę na Facebooku.

Aby to obliczyć, musisz podzielić łączne przychody (wartość zakupów) przez łączne wydatki na reklamę w kampanii.

Tak więc, jeśli sprzedałeś 5 produktów, każdy kosztujący 20 USD z kampanii reklamowej na Facebooku w ciągu tygodnia, Twój przychód wyniesie 100 USD. Aby dokonać tej sprzedaży, wydałeś 25 USD na reklamę na Facebooku.

Oznacza to, że Twój ROAS wynosi:
100 ÷ 25 = 4x (gdzie x jest wielokrotnością 1).

Mówiąc najprościej, za każdym razem, gdy wydajesz dolara na reklamy na Facebooku, otrzymujesz 4 dolary przychodu. Aby jeszcze bardziej uprościć sprawę, użyj kalkulatora wydatków na reklamę, aby zrozumieć, jaki zwrot z inwestycji możesz uzyskać z inwestycji w reklamy na Facebooku. Sprawdź Kalkulator wydatków na reklamę HubSpot .

Wskazówka 4 — podczas tworzenia reklamy zaznacz Optymalizator budżetu kampanii

Infografiki dotyczące Optymalizatora budżetu kampanii

Optymalizacja budżetu kampanii skutecznie wykorzystuje wydatki budżetowe, aby uzyskać najlepsze wyniki zgodne z Twoją strategią ustalania stawek.

Pulpit optymalizacji budżetu kampanii

Pamiętaj, że optymalizacja budżetu kampanii działa na poziomie kampanii, więc Twoje wydatki na każdą reklamę i zestaw reklam nie będą równe. CBO przeanalizuje, która reklama jest skuteczna i ma większy potencjał, i wyda większą część Twojego budżetu. Chociaż zmniejsza to koszt działania, skutkuje wyższym zwrotem z nakładów na reklamę (ROAS).

Jak ustawić strategię budżetu Fb Ads

Wskazówka nr 5 – Przetestuj swoje reklamy

Testowanie pomaga odkryć, co działa dobrze dla Twojej firmy, dzięki czemu możesz powtarzać to, aby uzyskać więcej potencjalnych klientów za mniejsze pieniądze. Najpopularniejszą metodą testowania reklam jest metoda podziału lub testowania A/B. Możesz obejrzeć poniższy film, aby uzyskać więcej informacji na ten temat:

Krok 5: Wybierz swój format

Facebook oferuje różne formaty reklam, które bardzo dobrze sprawdzają się na wielu różnych urządzeniach. Poniżej wymieniliśmy różne rodzaje reklam na Facebooku.

- Reklamy fotograficzne: jeśli chcesz zwiększyć świadomość marki i przyciągnąć ludzi do Twojej witryny, Facebook zaleca korzystanie z reklam fotograficznych. Najlepsze jest to, że możesz szybko tworzyć te reklamy i nadal uzyskiwać zwroty, ponieważ skutecznie przyciągają uwagę użytkownika.

- Reklamy wideo: Reklamy wideo pomagają zwiększać świadomość marki i sprzedaż, dlatego powinny być częścią strategii płatnego marketingu treści . Wiele firm nie używa reklam wideo, ponieważ uważają, że jest to kosztowne i czasochłonne. Ale żadne z tych stwierdzeń nie jest prawdziwe.

Facebook pozwala promować reklamy niezależnie od budżetu, a InVideo umożliwia tworzenie reklam wideo w mniej niż 10 minut. Jest to więc jeden format, który zdecydowanie powinieneś podwoić dla swojej firmy. Oto kilka szablonów reklam na Facebooka, które możesz sprawdzić.

- Reklamy artykułów: Reklamy fabularne są zabawne i sprawiają, że ludzie czują się związani ze społecznością. Powinieneś ich używać, jeśli chcesz promować swój produkt, czyniąc go natywną częścią doświadczenia grupy docelowej. Aby tworzyć niesamowite reklamy fabularne, możesz użyć szablonów reklam fabularnych InVideo, które przyciągają wzrok i można je dostosowywać.

- Reklamy na komunikatorze: reklamy na komunikatorze są wyświetlane w oknie czatu odbiorców docelowych jako reklamy. Jeśli chcesz komunikować się z klientami na dużą skalę i zwiększać sprzedaż przy jak najniższych kosztach kampanii, to najlepszy wybór. Reklamy na komunikatorze to najlepsza opcja.

– Reklamy karuzelowe: Reklamy karuzelowe składają się z wielu zdjęć i pomagają wyróżnić wszystkie cechy produktu lub promować wiele produktów jednocześnie.

Krok 6: Złóż zamówienie

Facebook wykorzystuje aukcje reklam, aby określić najlepszą możliwą grupę odbiorców Twoich reklam po przesłaniu reklamy. Aby mieć pewność, że Twoja reklama pojawi się na zwycięskim końcu, zrozummy czynniki, które Facebook wykorzystuje do wyłonienia zwycięzców aukcji.

#1 — Twoja oferta

Tworząc reklamę na Facebooku , bierzesz udział w globalnej aukcji, podczas której konkurujesz z innymi reklamodawcami, aby upewnić się, że Twoja reklama dotrze do docelowych odbiorców.

Podczas gdy aukcja nie zależy wyłącznie od najwyższej stawki, Facebook chce wiedzieć, jak bardzo jesteś zainteresowany wyświetleniem swojej reklamy. Jeśli więc zalicytujesz wyższą kwotę, Facebook z większym prawdopodobieństwem wyświetli Twoją reklamę. Możesz zezwolić Facebookowi na ustalenie Twojej stawki lub możesz to zrobić ręcznie.

Wybór automatycznego określania stawek będzie najbezpieczniejszą opcją, jeśli dopiero zaczynasz wyświetlać reklamy na Facebooku, ale jeśli znasz już ukształtowanie terenu, powinieneś wybrać ręczne określanie stawek.

Reklamy na Facebooku Pro wskazówka

#2 — Jakość i trafność reklamy

Jedną z kluczowych rzeczy, których Facebook szuka w reklamie, jest to, jak trafna i użyteczna jest dla użytkowników (twojej grupy docelowej). Określa trafność, biorąc pod uwagę liczbę kliknięć, wyświetleń filmów, instalacji aplikacji itp. oraz określając rodzaj informacji zwrotnej, jaką otrzymuje od odbiorców. Na przykład, jeśli wiele osób kliknie „Nie chcę tego widzieć” w Twojej reklamie, Facebook pokaże ją mniejszym osobom.

Jeśli diagnostyka trafności reklam jest wysoka, Facebook będzie wyświetlać użytkownikom więcej Twoich reklam. Możesz również sprawdzić dane wskaźnika trafności w kolumnie Skuteczność w menedżerze reklam, aby sprawdzić trafność reklamy.  

Optymalizacja budżetu kampanii

Stworzyliśmy również listę 6 najważniejszych wskaźników Facebooka , które firmy muszą śledzić, co pomoże im spotkać się z potencjalnymi klientami na Facebooku.

#3 — Szacunkowe stawki CTA

Facebook szacuje współczynniki klikalności, wyświetlając Twoją reklamę osobom, o których wie, że najprawdopodobniej zarejestrują się w produkcie takim jak Twój.

Na przykład, jeśli wyświetlasz reklamę karmy dla kotów zoptymalizowaną pod kątem konwersji w witrynie, wyświetli się ona osobom z Twojej grupy docelowej, które wcześniej podjęły taką decyzję, aby sprawdzić, czy klikną Twoją reklamę.

Jeśli szacowany współczynnik CTA jest niski, koszt reklamy na Facebooku najprawdopodobniej będzie wyższy i być może będziesz musiał podnieść swoją stawkę, aby wygrać na aukcji.

#4 – Twoja grupa docelowa

Twoi odbiorcy odgrywają również ważną rolę w określaniu kosztu reklamy na Facebooku. To, kim jest Twoja grupa docelowa i jak skoncentrowana jest Twoja pula, może mieć duży wpływ na wydatki na reklamę na Facebooku. Dzieje się tak, ponieważ tak wiele firm próbuje dotrzeć do tej samej grupy docelowej.

Na przykład koszt wyświetlenia reklamy odbiorcom w San Francisco jest znacznie wyższy niż wyświetlenia tej samej reklamy komuś z Indonezji.

Wiek, płeć, lokalizacja, a nawet zainteresowania, zachowania i powiązania odbiorców docelowych również odgrywają rolę w określaniu kosztu reklamy.

#5 - Szczyt sezonu

Są miesiące w roku, w których koszty reklamy na Facebooku są wyższe niż w zwykłych miesiącach, takich jak okres świąteczny. Dzieje się tak, ponieważ rośnie liczba reklamodawców kierujących się do podobnych odbiorców, co powoduje wzrost kosztów reklamy na Facebooku.

Jeśli planujesz kampanię w tych czasach, ważne jest, aby jasno określić zwrot z nakładów na reklamę (ROAS) ze względu na wzrost kosztów reklamy na Facebooku.

#6 - Umieszczenie reklamy

Miejsce umieszczenia reklamy w ekosystemie Facebooka i sieci odbiorców (w tym Instagram i Messenger) ma kluczowe znaczenie dla tego, ile będzie kosztować Twoja reklama. Na przykład reklamy w kanałach informacyjnych są bardziej widoczne niż reklamy w prawej kolumnie, więc wielu reklamodawców będzie walczyć o miejsce w tym miejscu. W rezultacie reklamy w kanałach wiadomości będą droższe niż reklamy w prawej kolumnie.

przykład reklam w kanałach informacyjnych

#7 – Optymalizacja wyświetlania reklam

Gdy zdecydujesz się zoptymalizować wyświetlanie reklam, Facebook wyświetla Twoją reklamę osobom z Twojej grupy docelowej, które najprawdopodobniej zareagują na Twoją reklamę.

Na przykład, jeśli klikniesz „Kliknięcia linków”, Facebook wyświetli reklamę osobom z Twojej grupy docelowej, które prawdopodobnie klikną link na podstawie ich poprzedniego zachowania.

Reklamy na Facebooku Pro wskazówka

Gdy masz już przygotowane ogłoszenie, możesz je przesłać. Reklama trafia na aukcję, aby dotrzeć do właściwych osób. Facebook grupuje razem reklamy, które konkurują o tę samą przestrzeń reklamową, i prowadzi aukcje w tym miejscu. Miliardy tych aukcji odbywają się każdego dnia, a zwycięzca aukcji otrzymuje swoją reklamę wyświetlaną użytkownikom.

Zwycięzca jest wybierany na podstawie stawki, szacowanego wskaźnika działań i jakości reklamy. Tak więc, aby wygrać aukcję, musisz zmaksymalizować swoje wyniki we wszystkich trzech.

Krok 7: Monitoruj wydajność

Samo uruchomienie biznesowych kampanii reklamowych na Facebooku niekoniecznie oznacza wzrost sprzedaży lub zwiększenie zaangażowania. Musisz monitorować i mierzyć skuteczność tych kampanii reklamowych, aby zdecydować, czy trwająca kampania reklamowa musi być kontynuowana, czy też zmienić swoje plany. Oto kilka wskaźników, które pomogą Ci lepiej to zrozumieć.

Koszt kliknięcia (CPC): ten wskaźnik pokazuje, ile pieniędzy wydajesz na każde kliknięcie reklamy. CPC dla wideo wynosi 10% reklamy graficznej lub karuzeli. Według Damona, założyciela agencji marketingowej Aspiro , średni CPC reklamy graficznej wynosi 2 USD, a reklamy wideo 0,5-0,15 USD . Możesz użyć kreatora reklam InVideo na Facebooku i użyć szablonów do tworzenia reklam wideo, które obniżą również wydatki na reklamę.

CPM (koszt tysiąca wyświetleń): Jest to średni koszt tysiąca wyświetleń reklamy, na podstawie reklamy wyświetlanej po raz pierwszy w sesji przeglądania Facebooka. Facebook może naliczać opłaty na podstawie CPM, który jest obliczany jako wydatki na reklamę x 1000 łącznych wyświetleń, w zależności od celu.

Aby obniżyć CPM, musisz sprawić, by więcej osób oglądało Twoje reklamy, czyniąc je bardziej angażującymi. Ponieważ Facebook preferuje reklamy wideo i przydziela im więcej miejsca, musisz skupić się na tworzeniu reklam wideo, aby obniżyć CPM. W tym miejscu wkracza InVideo. Nasz twórca reklam wideo na Facebooku pomaga tworzyć wciągające reklamy wideo, które mogą pomóc obniżyć CPM, jednocześnie zwiększając liczbę potencjalnych klientów.

Koszt za działanie (CPA): Facebook obciąży Cię za każdym razem, gdy ktoś podejmie działanie, które chcesz, po obejrzeniu Twojej reklamy. To pokazuje, jak skuteczna jest Twoja reklama w zachęcaniu konsumentów do działania.

Wyświetlenia i odsetek obejrzanych filmów: wyświetlenia filmów i odsetek obejrzanych filmów (odtwarzanie filmów w 25%, 50%, 75%, 95%, 100%) to podstawowe dane do śledzenia, czy wyświetlasz reklamy wideo, ponieważ informują o ich trafności Twoja reklama jest skierowana do docelowych odbiorców.

Współczynnik konwersji: ten wskaźnik przedstawia odsetek osób, które klikają reklamę, a następnie dokonują zakupu. Wysoki współczynnik konwersji wskazuje, że docierasz do odpowiednich odbiorców i nie płacisz więcej za konwersję.

Zwrot z wydatków na reklamę (ROAS): ROAS jest definiowany jako przychód z reklam podzielony przez kwotę wydaną na reklamy i daje wyobrażenie o zyskach uzyskanych z wydanej kwoty.

Najważniejsze wskazówki dotyczące uruchamiania reklam na Facebooku

Chociaż w tym przewodniku po reklamach na Facebooku omówiliśmy wszystko, co powinieneś zrobić , oto kilka sprawdzonych metod i wskazówek dotyczących reklam na Facebooku, które zwiększą Twoje szanse na konwersję.

Wskazówka nr 1 — wybierz właściwy cel kampanii

Jeśli dopiero zaczynasz z reklamami biznesowymi na Facebooku , najlepiej wybrać wyświetlenia filmów lub kampanie traffickowania, ponieważ pomogą Ci one zebrać więcej danych o odbiorcach, które mogą kierować do nich określone reklamy. Są również opłacalne w porównaniu z kampaniami reklam konwersji i są najlepszym sposobem na budowanie świadomości marki. Następnie możesz ponownie kierować reklamy na odbiorców, którzy pozytywnie zareagowali na tę reklamę.

Wskazówka nr 2 – Unikaj bardzo ciasnych grup odbiorców

Chcesz mieć dość szeroką publiczność, co najmniej 250 000. Kiedy wybierzesz niezwykle niszową grupę odbiorców (20 000 lub mniej), Facebookowi bardzo trudno jest wyświetlać Twoje reklamy właściwym osobom. Wybór szerokiego grona odbiorców pozwoli Facebookowi na ciężką pracę polegającą na znalezieniu odpowiednich ludzi dla Twojej firmy.

Porada 3 – Użyj dynamicznych kreacji reklamowych

Reklamy dynamiczne pozwalają mieć wiele różnych kreacji i kopii reklam, dzięki czemu Facebook może je mieszać i dopasowywać oraz wyświetlać różnym odbiorcom – co pozwala przetestować wiele kreacji, aby zobaczyć, która z nich działa najlepiej. Możesz dodać maksymalnie 10 różnych kreacji i 5 opcji kopiowania.

Spośród wszystkich różnych formatów reklam najistotniejsze są dynamiczne reklamy wideo, ponieważ pomagają przyciągnąć odbiorców i zapobiegają podświadomemu przewijaniu obok Twojego filmu, ponieważ wygląda jak reklama. Jednak większość marketerów nie włącza wideo do swojej strategii reklamowej na Facebooku, ponieważ uważają, że jest to czasochłonne i kosztowne. Jednak kreator reklam InVideo na Facebooku ma tysiące szablonów i pomaga tworzyć przyciągające uwagę reklamy wideo, które można wykorzystać w kreacjach dynamicznych.

Porada 4 — Najpierw utwórz na urządzenia mobilne

98% wszystkich użytkowników Facebooka korzysta z platformy ze swoich urządzeń mobilnych. Oznacza to, że będą widzieć Twoją reklamę na telefonie komórkowym, a nie na komputerze. Musisz wiedzieć, jak Twoje reklamy wyglądają na urządzeniach mobilnych. Dlatego Twoje reklamy powinny być zoptymalizowane pod kątem cichego oglądania, a także na ekranach telefonów komórkowych. Będzie to oznaczać wybór odpowiedniego współczynnika proporcji i odpowiednie dodanie efektów tekstowych i dźwiękowych. Oto szablon, za pomocą którego możesz utworzyć swoją pierwszą dostosowaną do urządzeń mobilnych reklamę na Facebooku i zacząć:

Wskazówka nr 5 - Nie wkładaj wszystkich swoich pieniędzy w płatne reklamy na Facebooku

Kiedy ktoś zaangażuje się w Twoją firmę, najprawdopodobniej sprawdzi Twoją stronę na Facebooku i inne kanały społecznościowe. Upewnij się, że angażujesz ich w organiczne posty, które dodają im wartości. Organicznie kieruj reklamy do klientów za pomocą treści o wartości dodanej, które budują z nimi długotrwałe relacje, jednocześnie uzupełniając je płatnymi reklamami. Edytor wideo na Facebooku InVideo i kreator reklam na Facebooku pomagają tworzyć ciekawe filmy, które można wykorzystać do tworzenia postów i reklam na Facebooku dla Twojej marki. Możesz też sprawdzać tego bloga, kiedy najlepiej publikować posty na Facebooku , aby Twoje posty docierały do ​​odbiorców wtedy, gdy są najbardziej aktywni.

Porada #6 – Korzystaj z remarketingu na Facebooku

Nie spuszczaj z równowagi kogoś, kto zaangażuje się w Twoją firmę. Upewnij się, że nawiążesz z nimi kontakt i skierujesz ich na Facebooku dokładnie na to, czego szukają. Wykorzystaj narzędzia, takie jak reklamy dynamiczne, odbiorcy niestandardowi i piksel Facebooka , aby ponownie kierować reklamy do odbiorców, którzy wykazali zainteresowanie Twoją firmą.

Na koniec nie zapomnij obejrzeć tego filmu, w którym wymieniliśmy 5 błędów reklam na Facebooku, których należy unikać w 2022 roku w tym filmie.

Teraz, gdy znasz już wszystkie porady i wskazówki dotyczące tworzenia reklam na Facebooka , które zdobywają potencjalnych klientów i konwersje, przyjrzyjmy się najlepszym pomysłom na reklamy na Facebooku, aby utworzyć reklamy, które przykują uwagę odbiorców i zmotywują ich do działania.

Najlepsze pomysły na reklamy na Facebooku

Oto lista 14 wypróbowanych i przetestowanych pomysłów, które możesz przesunąć, jeśli planujesz zacząć korzystać z reklam na Facebooku.

1. Zaprezentuj opinie i referencje swoich klientów

Raport wyzowla pokazuje, że dziewięciu na dziesięciu potencjalnych klientów ufa temu, co mówią klienci o firmie, niż temu, co firma mówi o sobie. Według Spectoos klienci mogą również wydać o 31% więcej na firmę, jeśli ma ona dobre referencje i recenzje.

Więc nic dziwnego, że referencje klientów stanowią część najlepszych rodzajów reklam na Facebooku. Marki mogą używać reklam, które pokazują zadowolonych klientów rozmawiających o produkcie lub usłudze, o tym, jak poprawiło to ich życie na lepsze, co im się podoba w rozwiązaniu itp.

Zalecamy używanie referencji wideo w reklamach z referencjami, ponieważ zapewniają one odbiorcom bardziej autentyczny wygląd i atmosferę Twojej marki. Mogą zatem pomóc w budowaniu zaufania i wiarygodności w Twojej marce, tak jak zrobili to w przypadku Wspólnych Kręgarzy.

Ich reklama jest pełna emocji i opowiada o tym, jak Joint Kręgarzy pomogli pro-sportowej Susannie lepiej jeździć na łyżwach i złagodzić jej ból w dolnej części pleców i biodra, który pojawia się po intensywnym treningu. Susanna mówi również wysoko o tym, jak marka naprawdę dba o jej zdrowie i jak jest to bardzo przystępna usługa dla każdego.

Jeśli jednak masz tylko referencje tekstowe, możesz również utworzyć reklamę wideo, łącząc je wszystkie. Skorzystaj z poniższego szablonu, dodaj własne referencje, zmień branding, dodaj CTA na końcu i gotowe.

Użyj tego szablonu

2. Zaoferuj im gratis

Bezpośrednia sprzedaż to zły pomysł, jeśli Twój produkt ma wyższą cenę. A to dlatego, że klienci chcieliby poświęcić więcej czasu na rozważenie produktu przed dokonaniem zakupu. Ogólnie rzecz biorąc, im wyższy poziom ceny produktu lub usługi, tym więcej punktów styku potrzebujesz w ścieżce marketingowej.

I w takich przypadkach najlepiej sprawdzają się kampanie content marketingowe , takie jak bezpłatne checklisty czy raporty. Zainteresują ludzi Twoim produktem lub usługą, dając im cenny zasób za darmo. Następnie możesz pielęgnować tych potencjalnych klientów dodatkowymi informacjami o swoim produkcie za pomocą kampanii e-mailowej.

Te gratisy mogą być również raportami branżowymi, które opublikowałeś, które ugruntowują Twój autorytet w Twojej niszy i generują większą świadomość na najwyższym poziomie dzięki rejestracjom, takim jak Hubspot.

Przykład reklamy Hubspot na Fb

3. Użyj efektu przed vs po

Jeśli oglądałeś reklamy odchudzania na Facebooku, to musisz wiedzieć, że używają konkretnej techniki, aby pokazać wyniki swoich programów. Wyświetlając od klientów wyniki „przed vs po”, dodają wiarygodności swoim reklamom i wywołują chęć umieszczenia produktu lub usługi w reklamie.

Ta technika ma jednak zastosowanie nie tylko do reklam fitness . Można go użyć w dowolnej reklamie, przedstawiając punkt widzenia problemu i punkt rozwiązania produktu lub usługi, podobnie jak narzędzie do zarządzania przepływem pracy ClickUp w swojej reklamie.

Reklama pokazuje, jak bardzo można być sfrustrowanym niezorganizowaną informacją zwrotną, czyli stanem przed, oraz jak ClickUp może pomóc ludziom trzymać zadania, projekty i kampanie w jednym miejscu, po stanie.

Aby te reklamy były skuteczne , musisz najpierw zidentyfikować problem, który rozwiązuje Twój produkt, a następnie przedstawić go za pomocą elementów wizualnych w jednej części reklamy (zwykle po lewej stronie lub w pierwszej części reklamy) oraz rozwiązania problem z elementami wizualnymi w drugiej części (zazwyczaj prawa strona drugiej części reklamy).

Twoja kopia powinna odnosić się do tego, w jaki sposób Twój produkt lub usługa jest pomostem między tymi dwoma stanami. Należy jednak uważać, aby roszczenia były bardzo realistyczne. W przeciwnym razie możesz stracić wiarygodność wśród swoich klientów.

Aby nagrać wideo „przed vs po”, użyj poniższego szablonu portfolio pokazu slajdów i dodaj zdjęcia lub zdjęcia przed vs po, aby klienci mogli zobaczyć, jak Twój produkt naprawdę wpływa na ich życie.

Użyj tego szablonu

4. Promuj ofertę ograniczoną czasowo

Reklamy z ograniczonymi czasowo ofertami na Facebooku działają niesamowicie dobrze, ponieważ dają potencjalnym klientom powód do zakupu w Twojej firmie , ponieważ są pilne. Oferty ograniczone czasowo są atrakcyjne dla konsumentów, ponieważ są związane czasem i wywołują strach konsumentów przed utratą (FOMO) w celu zwiększenia sprzedaży.

Aby jednak oferta ograniczona czasowo była skuteczna, musisz jasno określić jej czas. Chociaż wezwania do działania, takie jak „Działaj teraz” lub „Do wyczerpania zapasów”, są dobre, nie są ostateczne i mają jasny harmonogram. Kiedy promujesz ofertę ograniczoną czasowo, musisz dokładnie określić, jak długo potrwa, czy to tylko na dzień, tydzień lub sezon.

Poza tym, chociaż dobrze jest mieć wyprzedaż od czasu do czasu, aby zwiększyć sprzedaż , należy określić okazję, na którą ogłaszasz wyprzedaż. To dlatego, że ludzie podejmą działania tylko wtedy, gdy zaufają Twojej ofercie. Jednym ze sposobów jest poinformowanie ludzi, dlaczego ogłaszasz ofertę.

Freshworks wykonał dobrą robotę w swojej reklamie, wyjaśniając, dlaczego ogłaszają 60% zniżkę na subskrypcje. Reklama rzuca również pozytywne światło na markę, pokazując, jak dbają o swoich klientów i rozumieją niepokój, jaki przeżywają małe i średnie firmy podczas pandemii.

Aby utworzyć reklamę z ograniczoną ofertą, użyj szablonu InVideo, zastąp domyślne obrazy zdjęciami produktów z repozytorium, wyjaśnij, dlaczego oferujesz ofertę ograniczoną czasowo i dodaj szczegóły oferty w reklamie, aby ludzie mogli ją kliknąć.

Użyj tego szablonu

5. Zareklamuj wydarzenie

Reklamowanie wydarzenia na Facebooku to jeden z najlepszych sposobów, w jaki firmy B2B mogą pozyskiwać leady i zainteresować ludzi swoim produktem lub usługą. Marki B2B mogą dodawać osoby, które zarejestrują się w ich bazie i pielęgnować je przez proces sprzedaży.

Badanie wykresów marketingowych pokazuje, że około 64% firm B2B wykorzystuje dziś wydarzenia do pozyskiwania leadów. Rada CMO Stowarzyszenia Event Marketers twierdzi również, że imprezy służą temu samemu celowi, co targi we wcześniejszej dekadzie.

A najłatwiejszym sposobem na rozpoczęcie pracy z wydarzeniami jest utworzenie wydarzenia na Facebooku i wyświetlanie im reklam, aby zainteresować ludzi i zebrać potencjalnych klientów, tak jak zrobił to Support Logic ze swoją reklamą.

Mówi o wydarzeniu SX Live, podczas którego wzywają wszystkie myślące przyszłościowo firmy (zwróć uwagę, jak wykorzystały kwalifikatory w swojej kopii), aby wzięły udział w wydarzeniu na temat „doświadczenia obsługi klienta” i nawiązały kontakt z liderami i wizjonerami z renomowanych firm, w tym z Google , Salesforce, Zendesk itp.

Aby zareklamować swoje wydarzenie za pomocą reklamy, skorzystaj z poniższego szablonu InVideo, dodaj krótkie wprowadzenie do wydarzenia i pokaż, dlaczego ludzie powinni się nim zainteresować, korzystając ze statystyk i dodając informacje o prelegentach. Zakończ z przekonującym wezwaniem do działania. Możesz także promować swoje wydarzenie w grupie na Facebooku , którą stworzyłeś dla biznesu.

Użyj tego szablonu

6. Wesprzyj sprawę

Konsumenci są dziś świadomi społecznie i wybierają kupowanie od firm, które są ukierunkowane na cel i decydują się na wywieranie wpływu społecznego, a jednocześnie osiąganie zysków. Tak bardzo, że wiele statystyk wskazuje, że zrównoważony rozwój firmy zależy od jej zdolności do bycia człowiekiem, łączenia się i pokazywania, że ​​mu zależy.

Dzisiejsi pracownicy nie są również zmotywowani do przychodzenia do pracy tylko dla korzyści finansowych firmy. They want to know and understand your product/service and if it's bringing about a meaningful change in the lives of people who consume it. Plus, when you call out the causes you support, you're also likely to attract the right people to your company and bring together people who're passionate about similar values.

When you support a social cause and put it at the heart of your business, it becomes a part of your brand narrative, a reflection of your values and what your brand stands for. This allows your brand to stand out in a crowded market and attract people who gravitate towards the causes you support, just like Microsoft did.

They created an ad that shows them supporting Bronx LGBTQI+ nonprofit Destination Tomorrow with new Tech. It shows how the nonprofit wants to create an affirming safe space for this community and how Microsoft's Empower Possibilities program allowed them to come one step closer in their mission.

To create an ad like Microsoft, research the local cause-based organizations in your area first. Then, reach out to them and show your support by sponsoring their events or tailoring your products for them as Microsoft did. To create a video for your ad, modify the template given below with pictures of your contributions and testimonials from the organization to boost awareness for the cause and your brand.

Use This Template

7. Conduct free webinars

Webinars are the best way to draw people to your brand and nurture them down the funnel in 2022. Free Webinars that provide to your target audience is a great way to attract people to your brand. They build awareness for your product or service and get you seen as the authority in your space.

You can run webinar ads to a cold audience and get them interested in your brand. However, the best way to use webinars is to retarget people who have already shown some interest in your product or service with a high-value webinar like Canva did.

Canva - FB ad example on free webinar

They collected insights from their audience and customers about the topics they were interested to learn more about and used those topics for their webinars. They then heavily promote the webinar and also ask the audience to tell them future topics they might be interested in.

The ad helps Canva establish their brand for designers and also creates more awareness about their tool in the audience. Very often, they also invite influencers and authoritative figures in the industry to run these webinars. This form of 'vanity marketing' also brings along the influencers community to the brand platform and further ads to the brand equity.

To promote the webinar like Canva does, use the InVideo template given below and tell your audience why they should attend, add some stats about the speaker to boost credibility and end the ad with the timings, link, and compelling CTA. And if you've got a Facebook group like Canva, make sure you promote your webinar there as well.

Use This Template

8. Create a product comparison ad

Earlier, customers would visit multiple stores to compare product features and get them at a reasonable price. Now, the same consumers use the internet to engage in comparison shopping as they want to make an informed decision after evaluating their choices.

And if you want to convince such shoppers that your product is the better choice, you'll need to create a comparison ad highlighting the best features of your product like The Dollar Shave Club does.

The ad doesn't take a dig at their competitors but explains how their 6-blade razors eliminate problems better than other razors. It also offers social proof with testimonials and uses a “free shipping” option to get viewers to take the final leap and purchase their kit.

Making a product comparison ad that sells is easy. All you've got to do is research the problems your customers face and highlight how you bridge the gap better than your competition does. You can also ask customers to shoot a testimonial video beforehand so you can use the snippets like the Dollar Shave Club does. Just ensure that these testimonials are relevant to the features you're highlighting in the ad.

Once you've shot the video, add the product's video and testimonials into the template given below and use the text features and stock media to highlight your product's features and create your ad. You can also add a limited-time offer or discount, so people place an order right away.

Use This Template

9. Promuj wzmianki prasowe

Chociaż marketing organiczny jest świetną strategią na poprawę rankingu wyszukiwania, uzyskanie znaczących wyników dla Twojej marki zajmuje dużo czasu. W tym miejscu pojawiają się wzmianki prasowe. Pomagają one uzyskać link zwrotny z witryny o wysokim autorytecie, która pomaga Twojej firmie uzyskać natychmiastową ekspozycję, poprawia świadomość marki i ostatecznie poprawia sprzedaż.

A promowanie wzmianek prasowych w swojej społeczności za pomocą reklamy na Facebooku, takiej jak Tofurkey, tylko zwielokrotnia wymienione powyżej korzyści. Poniższa reklama promuje artykuł Time, w którym zostały wspomniane. Zwiększa wiarygodność marki i umożliwia większej liczbie osób poznanie wartości i usług marki, ponieważ artykuł pochodzi od znanej marki, takiej jak Time.

Przykład reklamy na Facebooku Tofurkey

Aby utworzyć reklamę promującą informację prasową, zacznij od haczyka, który przyciągnie uwagę czytelników lub podkreśl ważne cytaty z Twojej firmy w podpisie, aby zaciekawić czytelników i uzyskać kliknięcie.

Jeśli chcesz zaprezentować wiele informacji prasowych w celu zwiększenia świadomości marki, zmodyfikuj podany poniżej szablon pokazu slajdów z najciekawszymi wiadomościami InVideo , aby dodać wycinki lub nagrania wideo z wiadomościami, w których wspomniano o Tobie.

Użyj tego szablonu

10. Zapewnij treści edukacyjne

Konsumenci są codziennie bombardowani treściami promocyjnymi, a ta powtarzająca się ekspozycja powoduje, że tracą zainteresowanie reklamami i całkowicie przestają zwracać na nie uwagę. Oczywiście oznacza to, że pominą wszystko, co wygląda jak reklama, więc musisz poprawić swoją grę, aby nawet zostać zauważonym przez docelowych odbiorców. Najlepszym sposobem na to jest promowanie treści edukacyjnych.

Ponieważ treść jest czymś, czego już szukają Twoi docelowi odbiorcy, pomaga zwiększyć interakcję z klientem, poprawić rozpoznawalność marki i zwiększyć lojalność klientów.

Oto jedna z takich reklam z Bolden, która zaczyna się od haczyka na temat prawidłowego mycia twarzy, a następnie wykorzystuje pytania, aby edukować publiczność na temat środków czyszczących. Ponieważ dostarcza widzom cennych informacji, nie sprzedając im od razu, docelowi odbiorcy będą bardziej skłonni im zaufać i kupować od nich w przyszłości.

Aby utworzyć reklamę taką jak Bolden, przeanalizuj pytania zadawane przez docelowych odbiorców i udostępnij treści niezależne od produktu, które odpowiedzą na ich pytania lub rozwiążą ich problem. Następnie użyj szablonu InVideo, takiego jak ten podany poniżej, aby dodać swoje treści i obrazy, a zakończ subtelnym wezwaniem do działania, które zachęca potencjalnych klientów do zapoznania się z Twoim produktem.

Użyj tego szablonu

11. Twórz rozrywkę do sprzedaży

Dodanie rozrywki do reklam pomaga ludziom często myśleć o Twoim produkcie. A ta ulepszona rozpoznawalność marki pomaga zwiększyć sprzedaż, ponieważ ludzie są bardziej skłonni do zakupu Twojego produktu, jeśli go znają i dobrze go znają.

Oto przykład zabawnej reklamy Squarespace, która dodaje swój własny zwrot do popularnego łamacza językowego „Sally sprzedaje muszle” i pokazuje, jak założenie witryny internetowej Squarespace pomogło Sally rozwinąć działalność i zwiększyć liczbę klientów. Reklama działa, ponieważ ludzie są już zaznajomieni z łamaczem językowym i Zendayą, więc będą bardziej skłonni skojarzyć z nią markę i ostatecznie się do niej zarejestrują.

Nie musisz wiązać się z celebrytami, aby stworzyć reklamę taką jak Squarespace. Możesz także wskoczyć na popularne trendy na Instagramie i TikToku , aby stworzyć niezapomnianą reklamę. Oto przykład szablonu trendów InVideo, który Ci pomoże.

Użyj tego szablonu

12. Współpracuj z popularnymi stronami

Stworzenie wystarczającej świadomości marki to pierwszy krok do zwiększenia sprzedaży i leadów dla każdej firmy. Jednak firmy często mają problemy z poprawą świadomości marki za pomocą reklam, ponieważ większość ludzi je pomija.

Najlepszym sposobem na rozwiązanie tego problemu jest współpraca z popularnymi stronami, które śledzą Twoi docelowi odbiorcy i promowanie tworzonych przez nich treści wśród swoich obserwujących (odbiorców), tak jak robi to Starbucks Blend.

W tej reklamie sieć kawiarni współpracuje ze stroną Tastemade Home, która publikuje treści związane z wystrojem domu, aby pokazać ludziom, jak kącik kawowy Starbucks w ich domu odświeży ich miejsce pracy.

Ponieważ osoby obserwujące stronę już lubią publikowane przez siebie treści, a nawet nie mogą się doczekać, będzie mniej prawdopodobne, że pominą reklamę, ponieważ skupia się ona bardziej na projektowaniu przestrzeni roboczej, a mniej na marce. Pomaga to zwiększyć świadomość marki, ponieważ ludzie zaczynają postrzegać ziarna kawy jako niezbędnik w swoim miejscu pracy, aby poprawić swój dzień.

Dotrzyj więc do popularnych stron, które śledzą Twoi odbiorcy, zaprezentuj swój produkt i dowiedz się, jakie korzyści przyniesie odbiorcom współpraca. Oto szablon promocji produktu, za pomocą którego możesz wysłać wiadomość wideo, która wyróżnia się i jasno wyjaśnia Twój produkt. Wszystko, co musisz zrobić, to dodać tekst, aby wyraźnie podkreślić funkcje i zalety.

Użyj tego szablonu

13. Użyj quizu marketingowego

Marketing quizowy nie jest nowy. Marki takie jak Sephora od wieków używają go do zbierania danych i przekazywania klientom odpowiednich rekomendacji produktów. Innymi słowy, zbierają dane typu zero-party bezpośrednio od konsumenta, aby tworzyć spersonalizowane doświadczenia, poprawiać zaangażowanie klientów oraz rozwijać swoją listę e-mailową i sprzedaż.

Teraz możesz się zastanawiać, dlaczego klienci chętnie biorą udział w quizie i chętnie dzielą się swoimi danymi. Odpowiedź jest prosta – quizy są zabawne i wywołują poczucie ciekawości, które skłoni użytkowników do ich wykonania, aby mogli zobaczyć wyniki.

Tworzenie quizów jest więc skuteczną strategią marketingową i powinieneś je promować tak, jak robi to Bookfinity w tej reklamie. Wzywa miłośników książek i prosi o wypełnienie quizu osobowości, który pomoże im łatwo znaleźć kolejną lekturę.

Aby promować swój quiz online, zmodyfikuj szablon quizu, aby utworzyć prostą reklamę pokazu slajdów, taką jak Bookinfinity, korzystając z szablonu InVideo podanego poniżej. Dodaj tekst i naklejki, aby poinformować docelowych odbiorców, dlaczego powinni wziąć udział w quizie, aby zachęcić ich do przystąpienia do quizu.

Użyj tego szablonu

14. Promuj memy związane z Twoją firmą

Jak utworzyć reklamę, która nie wygląda na reklamę?

Odpowiedzią jest użycie memów . Wiele firm zaczęło angażować się w marketing memów, ponieważ memy są już popularne i wiele osób łączy się z nimi. Poprawia również popularność marki i sprawia, że ​​więcej osób jest lojalnych wobec ich marki.

Oto świetny przykład reklamy memów marketingowej firmy Soylent, produkującej koktajle proteinowe na bazie roślin. Reklama przyciąga uwagę czytelnika i edukuje go o wspaniałym smaku produktu i innych korzyściach zdrowotnych wynikających z jego stosowania.

przykład memowej reklamy marketingowej

Aby tworzyć memy dla swojej firmy, zbadaj popularne szablony i zrozum ich kontekst, aby wykorzystać je dla swojej marki. Możesz także wziąć określone punkty bólu, takie jak Soylent powyżej, i przekształcić je w reklamy. Możesz także użyć darmowego generatora memów InVideo do tworzenia memów wideo dla swojej firmy.

Jak tworzyć reklamy na Facebooku w ciągu kilku minut za pomocą InVideo

Teraz, gdy przyjrzeliśmy się różnym pomysłom na reklamy na Facebooku i sposobom ich wyświetlania na Facebooku, nauczmy się tworzyć reklamy na Facebooku za pomocą InVideo.

Krok 1: Przejdź do kreatora reklam wideo na Facebooku InVideo i wybierz żądany współczynnik proporcji, aby uruchomić edytor. W tym przewodniku wybraliśmy proporcje 9:16, ale możesz też wybrać proporcje 1:1 i 16:9 w zależności od formatu reklamy.

Jak tworzyć reklamy na Facebooku za pomocą InVideo — krok 1

Krok 2: Użyj paska wyszukiwania, aby znaleźć żądany szablon i wybierz żądany szablon, klikając Użyj tego szablonu.

Jak tworzyć reklamy na Facebooku za pomocą InVideo — krok 2

Krok 3: Po załadowaniu szablonu edytuj tekst, klikając go dwukrotnie.

Jak tworzyć reklamy na Facebooku za pomocą InVideo — krok 3

Krok 4: Następnie kliknij przycisk Prześlij multimedia , wybierz multimedia, które chcesz przesłać, a następnie przeciągnij je i upuść na płótnie, aby je przesłać. Jeśli chcesz zastąpić nośnik, kliknij opcję Zamień , aby dodać obraz.

Jak tworzyć reklamy na Facebooku za pomocą InVideo — krok 4

Krok 5: Następnie zastąp ścieżkę muzyczną, klikając kartę Muzyka , wybierając utwór i wybierając Zamień muzykę.

Jak tworzyć reklamy na Facebooku za pomocą InVideo — krok 5

Krok 6: Gdy jesteś zadowolony ze zmian, kliknij Pobierz i udostępnij , aby zaimportować wideo.

Jak tworzyć reklamy na Facebooku za pomocą InVideo — krok 6

Zawijanie

Reklamy na Facebooku pomagają uzyskać lepszą widoczność Twojej firmy, zwiększając ruch w witrynie i więcej wyświetleń treści na Facebooku. Omówiliśmy wszystko, czego potrzebujesz, od najlepszych wskazówek dotyczących reklam na Facebooku po tworzenie reklamy na Facebooku w mniej niż 10 minut za pomocą Kreatora reklam na Facebooku InVideo, który pomoże Ci stworzyć zwycięskie reklamy, które pomogą Ci rozwinąć działalność.

Jeśli uznałeś ten artykuł za pomocny i chcesz zacząć wykorzystywać Facebooka w swojej firmie, na pewno zechcesz zapoznać się z naszymi przewodnikami na temat budowania społeczności generującej leady na Facebooku .

A jeśli wolisz uczyć się za pomocą filmów, odwiedź nasz kanał YouTube , na którym dzielimy się codziennymi wskazówkami i sztuczkami dotyczącymi tworzenia filmów, najnowszymi trendami i pomysłami dotyczącymi filmów oraz pomagamy Ci zarobić więcej pieniędzy jako twórca filmów.

Ten post został napisany przez Mrignayni i edytowany przez Adete z Team InVideo